راهکارهای صنعت محور
هوش مصنوعی در خرده فروشی
تحول خرده فروشی از طریق پیش بینی روندها و اتخاذ تصمیمات داده محور در راستای افزایش فروش، بهبود رضایت مشتریان و زنجیره تامین اثربخش
راهکارهای
خرده فروشی هوشمند
مدل های کسب و کار خرده فروشی سنتی، اثربخشی و انعطاف پذیری لازم جهت تطبیق با چشم انداز رقابتی و به سرعت در حال تغییر را ندارند. راهکارهای هوش مصنوعی در خرده فروشی از طریق نوآوری در زنجیره ارزش موجب حفظ جایگاه رقابتی و ماندگاری شرکت های فعال در این حوزه می شوند.
شرکت دانش بنیان فن آوران گیتی افروز با همکاری مدیران خرده فروشی، بهترین حوزه های سرمایه گذاری در هوش مصنوعی را شناسایی نموده و راهکارهای خرده فروشی هوشمند را جهت بهره برداری از ظرفیت ها پیاده سازی مینماید.
قابلیت های هوش مصنوعی در حوزه خرده فروشی
کمک به خرده فروشان جهت پاسخگویی سریع به تغییرات رفتارهای مشتریان و روندهای بازار بر اساس جریان لحظه ای داده های بدست آمده از منابع مختلف در مراحل مختلف کسب و کار
بهبود استراتژی ها
آنالیز روندهای بازار و رقبا جهت بهینه سازی سازی استراتژی ها، افزایش فروش و سودآوری
بهینه سازی زنجیره تامین
بهینه سازی از طریق شناسایی گلوگاه های بالقوه، بهینه سازی لجستیک و پیش بینی تقاضا
تشخیص کلاهبرداری
آنالیز داده های معاملات جهت تشخیص اقدامات کلاهبردانه و الگوهای رفتاری مشکوک
پیشنهادات هوشمند
آنالیز داده های مشتریان جهت پیشنهاددهی هوشمند بر پایه ترجیحات و تاریخچه خرید
مورد کاربرد
مدیریت دانش هوشمند
داده ها یکی از عوامل اساسی عملکرد موفق هوش مصنوعی در خرده فروشی به شمار میروند. اگرچه امروزه داده های بیشتری در دسترس است، تنها یکپارچه سازی و آنالیز بخش بسیار ناچیزی از آن توسط کسب و کارها صورت گرفته است. همین امر، هوش مصنوعی را تبدیل به ضرورتی جهت دستیابی کسب و کارها به مزیت رقابتی از طریق تحلیل سریع و دقیق حجم عظیم داده ها نموده است. مدیریت دانش مبتنی بر هوش مصنوعی از طریق مدیریت، اشتراک گذاری، بکارگیری، ایجاد و پردازش اطلاعات میتواند بینش های ارزشمندی را در سراسر زنجیره ارزش ارائه نماید.
مورد کاربرد
بهینه سازی عملیات
قابلیت های هوش مصنوعی در زنجیره تامین به منظور بهینه سازی عملیات از طریق کاهش هزینه ها و به حداکثر رساندن ظرفیت های عملیاتی طراحی شده است. فرآیندهای غیر اثربخش موجب کاهش سرعت جابه جایی محصولات در زنجیره ارزش شده و مشتریان را از خرید موفق دور مینماید. بدین منظور، هوش مصنوعی از طریق راهکارهای مختلفی همچون بینایی ماشین، یادگیری عمیق، اپلیکیشن های هوشمند، یادگیری ماشین، اتوماسیون فرآیند هوشمند و دستیارهای مجازی موجب کوتاه سازی زنجیره ارزش، افزایش سرعت تولید و مدیریت گردش موجودی می شود.
سفارشی سازی تجربیات مشتریان
هوش مصنوعی در خرده فروشی نقش ارزشمندی در امور مرتبط با مشتریان همچون ارائه پیشنهادات سفارشی و راهکارهای رسیدگی لحظه ای به سوالات و مشکلات مشتریان ایفا میکند. بدین ترتیب، هزینه های خدمات مشتریان کاهش یافته و پاسخگویی به مشتریان در زمان بسیار سریع تر صورت میگیرد. فرصت های هوش مصنوعی مسیر خود را به جنبه مختلف کسب و کارهای حوزه خرده فروشی پیدا کرده اند.
- توزیع محصولات
- جابه جایی محصولات
- امور مالی
- سفارش محصولات
- مدیریت محصولات
- خدمات مشتریان