رونمایی DoorDash از پلتفرم سفارش صوتی غذا با هوش مصنوعی
رستوران DoorDash از یک پلتفرم سفارش صوتی غذا مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرده است. این دستیار صوتی به رستوران ها کمک میکند تا تمامی تماس های دریافتی را پاسخ داده و فروش خود را افزایش دهند.
همچنین، پیشنهادات هوشمند مربوط به مکمل وعده غذایی مشتریان توسط این سیستم به آن ها ارائه میگردد.
طبق تحقیقات DoorDash، یک از هر پنج مشتری، ترجیح میدهد سفارش غذا را به صورت تلفنی ثبت نماید. همچنین، این تحقیق نشان داد که بیش از ۵۰ درصد تماس های مشتریان به صورت پاسخ داده نشده باقی می ماند. مفهوم این امر، از دست رفتن فرصت های درآمدی در خطوط تماس است.
گرایش به سفارش آنلاین غذا از دوران پاندمی کرونا آغاز شد و پس از پایان این دوران نیز این روند همچنان پابرجاست. از این رو، رستوران ها در حال افزایش خدمات آنلاین به مشتریان خود بوده و ارسال و پاسخگویی سریع را در اولویت قرار داده اند.
هوش مصنوعی در کنار اپراتورها به میزان قابل توجهی زمان های انتظار مشتریان و بار کاری نیروی انسانی را کاهش میدهند. عامل های مبتنی بر هوش مصنوعی به عنوان دستیار پاسخگویی به تماس ها موجب تمرکز بیشتر کارکنان بر سایر امور مهم رستوران میگردد.
رستوران های دیگری نیز همچون Popeyes از پلتفرم سفارش غذا با هوش مصنوعی رونمایی کرده اند. شماری همچون Panera Bread نیز شروع به تست چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی در دو شعبه خود در نیویورک نموده اند. بدین ترتیب رستوران ها از مزیت دستیارهای صوتی جهت پاسخگویی به تقاضاهای مشتریان و کاهش فشار کاری پرسنل در صنعت رستوران داری بهره میبرند.
آیا در ایران رستورانی رو میشناسید که از تکنولوژی هایی مثل هوش مصنوعی جهت بهبود ارائه خدمات به مشتریان استفاده کنه؟
لطفا در بخش کامنت ها برامون بنویسید…
مهندس میلاد اشکوری
مدیر واحد R&D شرکت گیتی افروز | هوش مصنوعی در صنعت